fredag 19. mars 2010

Nyttige verktøy til bruk i Online Markedsføring: Aweber


For oss som jobber med online markedsføring, er det flere verktøy man kan bruke for å effektivisere hverdagen. Aweber Autosvar er ett av disse verktøyene vi bruker i vårt daglige arbeid.

Dette verktøyet lar deg lage registreringsskjemaer hvor interessenter fyller inn navn og emailadresse på din webside og blir da lagt automatisk til i mailinglisten din. Du trenger ikke være web-designer for å lage skjemaer. Man har steg for steg gjennomgang og support i verktøyet.

Tenk deg at du har et nyhetsbrev eller en eBok du ønsker å publisere. Ved å bruke autosvar kan du automatisk sende ut daglig eller i hvilket som helst intervall og rekkefølge du ønsker at disse skal publiseres til alle som ber om dette.

Når du som markedsfører knytter til deg kontakter, potensielle kunder eller mennesker som fatter interesse for deg og dine produkter, er det utrolig nyttig å ha ett verktøy som automatisk tar hånd om informasjonsflyten. Aweber gjør nettopp dette. Funksjonaliteten i Aweber gjør at du kan bygge e-mail kampanjer, sette opp spesielle tilbud og nyhetsbrev til å bli sent ut spesielle dager og tidspunkt. Dette gjøres bare en gang og så blir det sendt ut automatisk til alle dine kunder så snart de melder sin interesse. Du kan også spore, hvem som åpner mailene og hvor mange klikk det er på linker du har i meldingene dine.

Når du så har spesielle annonseringer er det veldig enkelt å lage en "kringkasting" til alle aktive abonnenter hvor man med et tastetrykk kan sendt informasjon til alle. En annen funksjonalitet som er svært viktig i autosvar, er at dine abonnenter har mulighet til å stoppe informasjonsflyten når de måtte ønske det. Da blir ikke informasjonen "Spam" og det er vesentlig i vår virksomhet.

Aweber er et svært nyttig verktøy for oss og som gjør hverdagen mer effektiv. Vi bruker verktøyet sammen med vårt eget markedsføringssystem. Det fungerer når du sover, er på stranden, på hytten eller hvor du en måtte befinne deg, altså 24/7. Hva mer kan man ønske seg, enn en automatisert hverdag hvor man kan konsentrere seg om markedsføring.

Med vennlig hilsen,


Nina H. Blomberg




1 kommentar:

  1. Hei, masse spennende info på bloggen din/deres.
    Men får ikke helt taket på hva dere driver på med og tilbyr. Kan dere skrive / blogge litt om hva dere driver med konkret? og kanskje få en "kunde" (hvis det er kunder dere har?! :-)) til å skrive litt om erfaringene sin osv.

    Spennende, og på forhånd takk.
    lykke til :-)

    SvarSlett