tirsdag 9. mars 2010

Fra jobbsøkende kvinne til å starte min egen bedrift: Del 2

Hva gjør man så etter å ha tatt beslutningen om å starte egen bedrift med internett markedsføring som yrke? Jeg kunne ingenting om online markedsføring. Jeg må si at jeg også var en nybegynner i det meste som hadde med internett å gjøre. Jeg har jobbet med Herbalife for noen år tilbake, men det konseptet er helt annerledes enn det jeg nå begikk meg ut på. Jeg liker å drive med markedsføring, men ikke det å måtte kjøpe alle produkter som jeg må videreselge. Derfor er dette konseptet så mye bedre da det er direkte salg hvor jeg slipper å sitte inne med et lager av varer.

Min sponsor (mentor) guidet meg gjennom oppsettet av systemet, jeg fikk kjennskap til ett stort team av andre som har jobbet med dette i årevis og som villig delte sine kunnskaper og tok vare på meg som nystartet. Jeg har gjennomgått opplæring og lærer hele tiden noe nytt om markedsføring, sosiale nettverk og annonsering. Jeg har lært hvordan man bygger opp mine egne websider og har laget vår egen personlige hjemmeside. Jeg er nå, i samarbeid med min mann, i ferd med å bygge opp mitt eget team, som vi er sponsor for og som vi hjelper å starte opp sine egne virksomheter. Våre medlemmer har gjennomgått det samme som vi har gjort og har fått den samme muligheten til å drive for seg selv hjemmefra.

Læring er en kontinuerlig prosess og det finnes ikke grenser i dette samfunnet hva man kan tilegne seg av kunnskap. Man har et stort antall gratis webinarer (foredrag via internett), innenfor mange temaer, som man kan melde seg på og få lærdom om hvordan man best kan markedsføre seg gjennom internett. Hvorfor bruke store penger på markedsføring når det finnes utallige måter å markedsføre med lav kost eller GRATIS.

Det finnes mange måter å markedsføre på. Jeg liker ikke å bli påtvunget reklame for produkter som jeg egentlig ikke er interessert i, men ønsker å søke opp det som jeg er interessert i. Det er også noe som er så fint med dette konseptet, man markedsfører via tiltrekning. Fikk kjennskap til Mike Dillard gjennom konseptet og han er blant de mest suksessfulle innenfor denne industrien. Han har skrevet et kurs: Magnetic Sponsoring som tar for seg temaet: markedsføring via tiltrekning og det å knytte til seg interessante mennesker. Det har i stor grad påvirket mitt arbeide og kan anbefales på det sterkeste.

Jeg er svært glad for mulighetene jeg har fått med å kunne være hjemme med min sønn og samtidig utføre mitt arbeid. Investeringene mine fikk jeg igjen etter kort tid og med langsiktig tankegang kan jeg se frem til mange år med frihet til å velge selv. Jeg slipper å måtte forholde meg til arbeidsgiver, jeg styrer meg selv og bistår teamet mitt til å gjøre det samme.

Med vennlig hilsen,
Nina H. Blomberg
Mer info: Ninablomberg.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar